20 Temmuz 2014 Pazar

BORA'NIN KİTABI-Ayşe Kulin

   



Everest Yayınları
383 sayfa-cep boy

         Ayşe Kulin'i Adı Aylin kitabıyla tanımıştım, yanılmıyorsam orta 2 ye gidiyordum. Aylin'in yaşamından, mücadeleci ruhundan etkilendiğim kadar Ayşe Kulin'in dilinden, kurgusundan da çok etkilenmiştim. Sonrasında Sevdalinka, Füreya, Köprü, Nefes Nefese, Bir Gün, Bir Varmış Bir Yokmuş, Veda, Umut, Hayat, Hüzün, Türkan kitaplarını okudum ve hepsinden ayrı bir tat aldım. Bu kadın ne yazsa güzel yazıyor, gözüm kapalı alırım diyordum. 
      
        Gizli Anların Yolcusu'nu ise 2012'de okudum ancak Ayşe Kulin'in önceki kitaplarından aldığım lezzeti bulamadım. Biraz zorlama bir roman olarak gelmişti. Bilemiyorum belki de konunun alışılmadık olması nedeniyleydi bu düşüncem ama Gizli Anların Yolcusu benim için bir hayal kırıklığı olmuştu.
     
       Bora'nın Kitabına da uzun süre elim gitmedi. Baktım ablamın kütüphanesinde var hadi bi okuyayım diyerek ödünç aldım ve Haziran ayında okuduğum iki kitaptan biri de Bora'nın Kitabı oldu.

         Gizli Anların Yolcusunda, yayınevi sahibi İlhami ile eşi Eda'nın arasına oğullarının ölümüyle birlikte aşılması güç bir mesafe giriyor; kızları Derya'yı olanlardan fazla etkilenmemesi için yurt dışına gönderiyorlardı. Eda oğlunun ölümünden kendini suçlayarak iyice kabuğuna çekiliyor; İlhami de bu boşlukta kendini birden eşcinsel bir ilişkinin içinde buluyordu.

           Gizli Anların Yolcusunun devamı niteliğinde olan bu kitapta ise bu sefer olaylar Bora'nın gözünden aktarılmış. Bora'nın aile ortamı, yaşadığı çevre, arkadaşları, Bedrettin'den Bora olma yolunda  verdiği mücadele anlatılmış. Devam kitabı olması ve ilk kitaptan umduğumu bulamamış olmam nedeniyle beklentim çok yüksek olmadı. Okunması kolay, akıcı ancak eski Ayşe Kulin romanlarından aldığım tadı yine alamadım.




            Kitap Tanıtımından:

        Önce gerçeğimi kendime kabul ettirirken yoruldum! Sonra gizlerken... Daha sonra yüzleşirken... Kendim olmaya hakkım olduğunu anladığımda... Kendimle barışırken... Gerçeğimi başkalarına kabul ettirmeye çalışırken... Benim gibi binlerce, on binlerce insanın var olduğunu öğrenirken... Yoruldum!"


     Acımasız günlerin gölgesinde geçen çocukluğunun yaralarını sarmak ve geçmişini silmek için İstanbul'a gelen genç bir adam: Bora. Tam hayatını değiştiren aşkı bulup umudu yeşerdiğinde, geçmişi yeniden karşısına çıkacak ve kendi öyküsünü anlattığı Bora'nın Kitabı onu bir girdabın içine sürükleyecek.

      Gizli Anların Yolcusu'ndan tanıdığımız Bora'nın hazin öyküsüyle Ayşe Kulin, sadece genç bir adamın kişisel varoluş mücadelesini değil, bu coğrafyanın zorlu koşullarında bir insan, bir âşık, bir birey olabilmenin imkânsızlığını da anlatıyor.

      Bora'nın Kitabı kabuğundan sıyrılmaya ant içmiş insanların büyük mücadelesinin romanı.

2 yorum:

  1. önce hoş geldiniz , umarım uzun soluklu olsun blog yaşamınız, sonra ben de Ayşe Kulin severim fakat eski kitaplarındaki tat yok bence de .

    YanıtlaSil
  2. Hoşbulduk:) ben de öyle umuyorum:) hem kendim hem çocuklarım için bir arşiv olmasını çok istiyorum. sizin de sıkı takipçinizim ayrıca, bu işe kalkışmaya siz özendirdiniz beni desem yeridir. ilk yorumun sizden gelmesi beni ayrı bir mutlu etti o yüzden:))

    YanıtlaSil