2 Şubat 2015 Pazartesi

Film: Tez-Thesis

Tez : Afis

Yönetmen: Alejandro Amenabar
1996 İspanya yapımı
125 dk.
Gerilim

Angela, sinema TV bölümünde okumakta ve "işitsel ve görsel medyada şiddet" konulu bir tez yazmaktadır.
Tez konusuyla alakalı olarak, danışmanı olan profesörden,  okulun arşivinde bulunan ve televizyonlarda yer almamış şiddet içerikli videolar bulması konusunda yardım ister.


Tez Resimleri

Bu arada elinde şiddet içerikli videolar olduğunu duyduğu okul arkadaşı Chema'dan da yardım ister. Profesör bir video bulmuştur ama "snuff film" olarak tabir edilen ve bir genç kıza işkence edilerek öldürülmesinin kaydedildiği bir videodur bu. Filmde öldürülen kız ise aynı okulda okumakta iken 2 sene önce ortadan kaybolan Vanessa'dır.

Tez : photo Alejandro Amenábar, Ana Torrent, Eduardo Noriega

Ve başlar bir kaçma kovalamaca...Katil kim, son 10 dkya kadar (yani katil kabak gibi ortaya çıkıncaya kadar:)) tahmin edemedim. "Evet bu! Hayır hayır bu olamaz ama ya buysa" diye sürekli gelgitler yaşadım. Velhasıl kelam kaliteli bir gerilim filmiydi! Gerilim seviyorsanız kaçırmayınız efendim:)

Yönetmenimiz tanıdık, daha önce Agora isimli filmini seyretmiştim. Agora'da, yaşanılan şiddeti, baskıyı kanlı sahneler olmadan sergilemeyi başarmıştı yönetmen. Aynı şey bu filmi için de geçerli! Öyle mide, bağırsak dışarda kanlı sahneler yok zira öylesi pek hoş olmuyor tabi:) Bir de sanki kanlı sahnelerle herkes gerilim filmi yapar gibi geliyor bana (nasıl da küçümsedim yalnız!:)), önemli olan kan revan görüntüler olmadan, zekice bir kurguyla seyirciyi gerebilmek diye düşünüyorum.

Bu arada Tez, yönetmenimizin ilk filmi olup 24 yaşındayken çektiği bu filmle 1997 Goya Film Ödülü'nü almış. 




Görseller www.sinemalar.com ile www.beyazperde.com dan alınmıştır.

2 yorum:

  1. ayyy ben buna hastayım bu filme hastayım yaaaaa :) acaip önemli yaaa ne desem. pekiiii bu filmdeki anlatılan olayların gerçek olduğunu biliyo musun? amerikada tarikat gibi bişi bu gizli bişi ve ortaya çıkartılamadı ama videoları varmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tahmin ettim yaaaa, snuff film diye bi tabir varsa dedim kesin vardır böyle sapıklıklar! Allah bildiği gibi yapsın böyle manyakları!

      Sil